Search This Blog

Tuesday, September 7, 2010

Slr Vs Dslr


I just got those pictures taken during the Hong Kong Trip last July.

Gambar-gambar ni di ambil dengan Slr. Bukan Dslr ye. Jadi, aku perlu cuci dulu gambar baru boleh tengok hasilnya. Malas nak cuci tapi sebab pakcik aku dah tanya and suruh bawak gambar balik kampung. So, aku rushing hantar kedai cuci tadi. Aku tak cuci pun . Just suruh orang tu burn dalam cd je. Nak pilih yang betul2 jadi,later baru cuci. Terima kasih untuk insan ni sebab bgtau kedai tu. Aku dapat murah weh!. Thanks Yul. Aku tak edit langsung gambar dkt HK ni. Original picture dan original size. Sorry buruk sebab aku memang tak pro tangkap gambar ye rakan-rakan. Ni pun sebab memenuhi kehendak pakcik kesayangan.

Actually, pakcik aku yang bagi camera ni. Dah tak nak guna katanya. Nak tolak dekat kedai harga pulak rendah. Jadi, dia bagi aku. At first,aku tak nak pun bwk camera berat-berat ni. Tapi pakcik aku insist suruh aku bawak juga dan tangkap gambar-gambar dkt HK. Dia nak tengok quality gambar yang terhasil dari camera ni sebab dah berkurun lama dia tak guna. Mostly aku gune Slr ni untuk tangkap view or untuk capture gambar yang jauh je. Gambar muka orang, muka kawan-kawan dan muka aku, aku gune digital camera. Tak berani ambil risiko tangkap semua gambar guna Slr. Takut nanti bila dah cuci, gambar tak jadi. Tak ke frust?





Dan aku paling suka gambar bawah ni. Captured from my room during our stayed in Hong Kong.

 
 
Dan kepada kamu Adik Masam, suruh orang Perth tengok yang ni. Katakan padanya pakcik  ku tak jadi nak jual sebab die nak bagi dekat saya.  Saya nak jual tapi dengan harga 1,119.119 rmy. Terima?. :)



Pakcik aku siap nak bagi lense yang serius macam professional photographer guna tu. Ala yang panjang giler tu. Tapi aku tak nak ambil sebab mane reti guna kot.  Personally,aku rase camera yang guna filem lain tinggi value walaupun ko takkan rase puas ambil gambar sebab tak dapat tengok gambar yang ditangkap on the spot. Dan disebabkan dah belambak sangat orang pakai dslr sampai hilang keistimewaan dslr tu sendiri. Sebab tu lah aku tak beli dslr.  :)



Note : Pakcik. Saya dah upload pic ni. Puas hati?. Dan entri ini memang sengaja ditujukan untuk orang Perth. Haha. Btw,aku rase template blogger yang baru ni best. Gambar boleh jadi besar. Baru puas tengok.:)

2 comments:

azlynshah said...

cik those picture tuh memang sangat cantek! saya suka! ;)

Enriuel said...

Cantik sebab pakai camera cantik.hehe
btw,time kasih amoi!.:)