Search This Blog

Wednesday, September 15, 2010

Raya(Part 1)

Kebiasaannye, habis raya di kampung bersama kaum kerabat, sambung raya bersama rakan-rakan dan kenalan.Tapi aku lain. Sambung qada' cerita raya yang ada dekat tv. Maklumlah, masa raya kan busy ziarah menziarahi. Rindu lah kamu sekalian di Ipoh. Sini tak best,jujur. Ayahku pencen, aku kembali bersama kalian ya.

 Dalam tak sempat nak tengok tv,sempat curi masa dalam setengah jam belek surat khabar. Cover depan semua cerita yang sama. Kalau lecturer tanya ape current issue sekarang. Aku pasti ada jawapan. Dari sepupu yang masih sekolah rendah sampai ke atuk nenek yang mata dah kabur pun pasti tau lah cerita ni. Cerita ape?. Pergi beli surat khabar. Confirm tau. Kalau malas beli surat khabar, tengok je berita. Sure ade. Headline lagi.

Sepanjang aku berada dekat kampung bangun pagi-pagi je mesti dengar cerita ni. Surat khabar penuh atas meja. Utusan Malaysia,Berita Harian,Harian Metro,Sinar Harian,NST,The Star semua ada lah. Cuma tak de yang lagi dua bahasa tu je. Berebut-rebut nak baca. Bila dah baca riuh rendah yang ini cakap macam ni,yang tu cakap lain,bermacam versi. Mula-mula rajin jugak aku nak dengar. Hot news kot!. Mane leh tinggal. Tapi lama-lama aku fade up. Macamlah aku ada pertalian darah dengan individu dalam kes tu kan.

Yang pasti,raya tahun ni feel raya lain yang teramat sangat dari previous2 raya. Sebab.
Aku dah 2 tahun!!.(campur 20). :). Dan raya tahun ni aku asyik diserang dengan soalan-soalan maut yang sampai aku pening nak bagi jawapan apa sampai muka jadi merah sebab tahan malu kena usik. Sekian. (dah ngantuk.bye bye.)


to be continued..



Aku sanggup jadi bibik mereka tanpa gaji.



Hari sabtu kita jumpa ye. Eh silap. Esok dah kena jaga awak in green. Awak in blue,sabar ye.:)


Note: Semua orang dah upload gambar raya.

No comments: