Search This Blog

Friday, March 25, 2011

Of Fate,Destiny



Kalau ikut kehendak diri , sekarang aku sepatutnya sedang sibuk dengan temu janji.
Kalau ikut kehendak hati, sekarang aku sudah mempunyai lingkaran teman yang sama kehendaknya dengan aku.
Kalau ikut kehendak hati, sekarang aku tidak lagi perlu bergelumang dengan buku-buku yang tebalnya tidak mampu aku junjung.
Kalau ikut kehendak hati, aku sepatutnya bukan di sini.


Kalaulah dulu aku ada prinsip hidup.
Kalaulah dulu aku tahu matlamat diri.
Kalaulah dulu aku celik dunia.
Kalaulah dulu aku turuti nasihat ibu ayah dan kawan karib.
Kalauhlah aku boleh putar yang dahalu kepada sekarang, aku sudah dapat merasai betapa indahnya kehidupan di negara orang.


Betapa indahnya 'kalau' itu.


Apa aku menyesal dengan keadaan sekarang?


Pernah aku terduduk memikirkan masa depan. Bagaimana aku 5 tahun akan datang.
Berangan memang satu masalah kaum perempuan.
Kalaulah angan-angan itu pasti akan jadi kenyataan.
Aku sudah boleh menghela nafas lega.


Tidak ada manusia yang dapat lari dari rintangan hidup.
Tidak ada insan yang tidak pernah mengeluh.
Tidak ada kehidupan yang tidak di uji.


Inilah rencah kehidupan.


Inilah syndrome pelajar bila final exam hampir tiba.


Suka bermonolog dalaman.

2 comments:

aimi said...

kalau ko sudah ke negara orang, kau takkan bertemu aku taw.. hehe..

Enriuel said...

Inilah di namakan Jodoh. 143. :)