Search This Blog

Tuesday, May 10, 2011

Summary of last week.

1) Letih. Kalau ikut hati, mahu saja aku tidur setiap saat yang terluang.

2) Masa singkat. Ini paling ketara. Sebelum ini aku bebas nak penuhkan 24 jam yang aku ada dengan apa sahaja kegiatan dunia tapi sekarang masa aku sangat limited. Sebab i am afraid of being tired (aobt). Aku tak suka bila aku penat.

3) Aktiviti terbatas. Ini pun aku sedih sangat.

i) Kalau sebelum ni, paling kurang 5 kali aku tweet dkt twitter (aku mmg hantu twitter) tapi sekarang 1 pun belum tentu. Sebab tu aku activate balik fb. At least, walaupun aku tak on9, aku still boleh refer perkembangan rakan2 dkt top news or news feed.

ii) Masa tengah not-doing-anything-day aku selalu plan aktiviti apa aku nak buat bila weekend. Either with family or friends. Mostly dgn kwn2 rapat. Sumpah,aku rindu gila nak lepak dgn diorang. Boleh katekan, every weekend sebelum ni mesti jumpe even just utk sekejap je.

iii) Weekend dah tak berapa nak weekend. Sabtu,i have to work. Luckily twice a month je. Tapi one thing yg buat aku takut. Again. Im afraid of being tired(aobt). Bila sabtu yg free, ikut keinginan hati rasa nak buat segala benda. Nak lepak dgn kwn,nak try out tmpt makan baru, nak pergi beli barang,beli belah, nak pergi jumpa sepupu, nak itu nak ini. Semua nak buat in one go which is on weekend. Tapi bila penat dah menguasai diri, semua hajat hanya tinggal mimpi. How i wish penat/letih itu tak pernah muncul. My weakness : afraid of being tired.

 4) Penyesuaian diri.

i) dengan diri sendiri. Ini pun aku tengah struggle lagi. Yes, im not a morning person. Aku boleh berjaga sampai subuh. Tidur aku tak pernah awal. Sekarang aku melawan arus. First day,aku excited. Jadi aku tak kisah. A week passed. Aku betul-betul rasa 'kepayahan' melawan arus. Tapi aku kena jugak paksa diri.

ii) dengan work environment. Masa dekat universiti, aku pergi lecture duduk dalam hall. Tapi dekat sini, aku boleh kira berapa minit/jam yang aku dapat 'curi-curi' untuk duduk. Mostly kena berdiri. Masuk minggu ke-2 ni,aku semakin immune.

iii) dengan lautan perwatakan. Kenapa aku kata lautan perwatakan. Sebab apa yang sedang buat sekarang, aku deal dengan pelbagai watak yang ada dalam kehidupan seharian. Macam-macam ragam. Setiap hari,perwatakan yang berbeza. Yang berusia mahupun yang kecil dari aku, masing-masing punya watak tersendiri. Inilah erti sebenar rencah kehidupan.

5) I love campus life!!. Dulu aku teringin sangat nak kerja. Nak cari experience konon. Bila dah rasa, jadi lembik. Kalau tgh belajar, masa kita lagi flexible. Tak macam bila dah kerja. Masa belajar, kalau stress senang nak cari medium untuk neutralkan ketegangan. Tapi sekarang susah nak cari medium itu.

**********

Yesterday was a brand new day. Hopefully,week ahead saya boleh lawan my weakness(aobt). Ni baru practical wahai diri. More and more to come in the future.


 Pray for me peeps.

5 comments:

. said...

sv sy garang..haha..setiap hari stress..
tapi tau hati dia baik..:)

ina said...

relaxx nany.kejap je lg tu

Dammit said...

ko akan adapt nanti, chill. belajar sebanyak mungkin :)

Enriuel said...

mimo,
kim salam kt sv awak eh.:p. lets meet esok!

ina,
kejap2 pun 2 bulan lagi kot. :(

dammit,
Insyallah.Thanks afad! haha

5ySs said...

wahh, cepat letih muda2 ni..minum Herbalife la jomm =)